Wednesday 21 September 2016

SULTAN FISH @ IKAN JELAWAT

Assalam
Hi..
Huiii... Hahaha tu la 1st impresion bila mula menulis semula d blog. Lama gile dh tak menulis d blog. Ni pun atas dorongan sahabat sahabat yang terjumpa blog ni. Xtau le cmne diarg jumpe.. Dh la xfemes.. Folower pun brpa org je 😂
Tp atas support diarg aku akan cuba gagahkan utk menulis semula..
JAMEKA!!.. JAMEKA!!.. JAMEKA!!..


Ok back to tajuk.. Hehe
Sultan fish @ jelawat. Se gah namanya.. Begitu la juga dengan rasanya maveles. Isi ikan dia segebu kapas.. Tp hati hati.. Ikannya dipenuhi tulang. Ikan ni hidup di air tawar. Sangat mahal sebab sukar didapati. Ikan yg aku dpt ni hasil dari sungai pahang.

Harini aku masak ikan jelawat masak stim.
Simple tp sedap. Pd aku utk menikmati rasa ikan ni yg paling afdhal, dibakar begitu saja. Kedua stim.
Stim yg aku buat simple je



Bahan bahan
1. Ikan jelawat
2. Halia
3. Serai
4. Bawang putih
5. Bawang merah
6. Limau nipis
7. Asam masin putih
8. Lobak merah
9. Garam dan gula sesedap rasa.

Cara masak
Potong bahan2 tadi mengikut kesukaan anda.
Masukan ikan dan kesemua bahan bahan termasuk garam dan sedikit gula untuk perasa ke dlm kukusan. Bila masak.. Angkat dan sedia di hidang..


#sultanfish
#jelawat
#ikanstim



No comments: