Wednesday 6 July 2011

KASI TUKAR??

ERMMM..... OBLONG...... kene tukar name ke.... sbb bila aku bgtau yg aku ada jual oblong... bleh kate seme tak tau ape ke mende... tp bila aku kate prosperity burger mcm McD punye... baru diarang tauu... so agak2nye aku kene tukar kot... dr oblong ke berger prosperity.... oblong tu pun aku tak tau mane datang perkataan tuu.. ke penah aku baca kot mane datang perkataan oblong tu... ingat2 lupe.. aku lupe ke atau mmg aku tak tauu.. ermm takpe la abaikan je la.... tp yg pasti setakat ni diarng tak tau ape tu oblong.. nak kene tukar name ke?? ok ke kalo aku tulis kt menu, "prosperity burger" bkn "oblong".. ke ada cadangan lain???

ni info pasal oblong yg aku dapat kt internet....

(1)
Origin of OBLONG

Middle English, from Anglo-French oblonge, from Latinoblongus, from ob- toward + longus long — more at long
First Known Use: 15th century

(2)
ob·long Listen to audio/ˈɑ:ˌblɑ:ŋ/ adjective
1 US : longer in one direction than in the other direction 
 an oblong [=oval] loop  the plant's oblong leaves
2 chiefly Brit : having four straight sides that meet at right angles and having two opposite sides that are short and two opposite sides that are long 
 an oblong [=rectangular] block of wood
— oblong nounplural oblongs [count
 Draw an oblong.

so kesimpulannye aku bleh kate... daging oblong bermaksud daging yang mempunyai bentuk panjang dan lonjong @ bersegi... Ooo patut ler... 
oblong ni dari perkataan inggeris rupenye... baru ku tau.. (alahai teruk tol BI aku huhuu)


ni ler rupe nye oblong.. seperti yang digunakan oleh McD dan lain2 produk oblong

oblong daging


keluaran McD
daging oblong jenama ramly


oblong dari jenama Sempoi...

sekali lg aku tanya.. nak kene name ape burger ni kt stall POHPALEH BURGER n i supaya orang tauu?? oblong?? prosperity?? burger petak?? burger lonjong??

5 comments:

wahida said...

aku tau je oblong tu apa weh....

POHPALEH BURGER said...

haha ko terer BI... aku skolah pun tak abiss...

yo87 said...

sedap burger ko ni. bila la dapat merasa. =)

anyways, ada org nak jual jersi Chelsea rare saiz XL. ko add dia ni pastu PM dia:

http://www.facebook.com/jeffry.aizad

POHPALEH BURGER said...

tq bro atas pujian walopun tak mrase lg hehe..

aiya bro... XL gua tgk je laa.. gua XXL bro..

POHPALEH BURGER said...

aku dh add n msg dia.. kot2 ada XXL