Monday, 3 October 2011

(PAKU + KAKI + CUCI) x ANAK DEMAM

 
+
 +
=
(matematik hari ini)




PERGHHH!!...
sadiss.. malam tadi gi spital.. cuci kaki aku yg kene paku pagi semalam... bleh tahan ek sakitnye cuci... mula2 dia cucok bahu aku dlu... ubat kancing gigi katenye... pastu dia bawak aku ke tempat cuci... huhuu seram gak..maklum ler tak penah.. pastu dia cek.. dia siapkan kelengkapan.. dia belek2 tapak kaki aku... skali HA tu kate.. 

"sakit le skit ni ye sbb nak kene korek kasi cuci dalam" 

wawahahaha... tergelak dlm gabra aku hehe... aku pun kate 

" bukan dlm pun encik.. lgpun td saya dh cuci" 

dia kate mmg kene cuci gak sbb takut karat tertinggal.. hehe pasrah je la... ermm skali dia korek2 tu bleh tahan sedap dia... gengam penumbok gak ler semalam thn sakit hehe.. pastu dia siap injek ubat luka dlm lubang tu.. huhu lg ler sakit.. lepas injek dia picit kasi kluar.. 2.. 3 kali gak.. huh sedapppp sedappp.. mcm nak kasi penampar pun ada kt dia... tp tu le pk sbb dia nak tolong aku.. takde sebb aku nak bantai dia lak kan.. kan.. so sambil2 dia kerjakan aku buat kerja  tu aku borak2 le ngn dia.. nak kontrol macho sakit ler katekann.. hehe... tp dlm sakit2 tu ok laa. tak ler sesakit yg aku jangka.. bukan tak penah kene paku slama ni... tp mane penah gi cuci ponn... hehe isi ubat je kt umah.. takyah ke spital... mulanye aku tanak gi gak.. tp semalam tuu gi sebab ayat maut orang umah aku bagi hehehhe... 

"kalo tak sayang diri sendiri pun... sayang ler kt anak isteri... abg kan dah ada anak isteri.. dulu lain laa.."

hahahaa... terus aku kate "ok kita gi".. 

lagi pun kebetulan mmg aku nak bawak anak sulung aku tu ke spital gak... dia demam.. tak baik2 lg.. siap masuk ubat kot bontot pun tak jln.. rupe rupenye HA tu kate dos aku bg tak cukup mmg tak jalan.. hehe mane tak nye .. tu ubat adik dia... HA tu kate lg kalo nak bg kene yg 250mg nye.. ni aku gi tibai adik dia nye stok yg 125mg... hehe...

berbalik pada kaki aku yg kene paku tu... erm.. bleh tahan besar pakunye.. aku rase paku 3 inci kot.. tp yg masuk ke kaki aku tak ler sepanjang tuu hehe skit je... maklum ler... paku melekat pade kayu... alkisahnye pagi semalam aku menggali lubang utk pasang tiang pagor.. kawasan yg aku kene tu... mmg agak bersemak skit... skit je.. aku dh cek tak prasan lak ada paku kt kayu tu.. rupe2nye.. huhh... malang tak berbau.. mmg ada paku tu doow... aku sedar dan tau ada paku tu pun bila paku tu dah masuk kt tapak kaki aku.. sliper aku pun tembus.. erm kalo tak tembus camne bleh kene kaki aku .. ye dak hehe... bila kene tu aku cabut je la.. wat tak tau je.. sbb sakitnye tak byk.. aku sbg keje... dah2 tu ptg tu baru rase sakit bisa2 gitu.... aku bgtau kt orang umah aku ptg tu... kalo tak.. dia tak tau pun hehe...

so harini orang umah aku konker kete.. tak kasi aku bawak... dia je yg drive pe seme.. dia kate rest.. huhuu patah kaki oo... takleh gi mane2.. bukan sbb kaki sakit.. tp sbb kete dia pegangg huhuuu...



9 comments:

a.samad jaafar said...

sbo la yob.. mmg kene cuci karat tu..nasib takde kencing manis ye..hihihi

wahida said...

wooo...ngeri aku dgr...takut bab cuci2 ni beb...

sekarang dah ok ke?

POHPALEH BURGER said...

bro samad~ tu ler pasei sib baik takde kencing manis... tp yg pasti nak2 terkencing gak smalam masa cuci... hahaaha...

wahida~ hehe aku pun cuak gak smalam... tp nak wat camne... ayat bini aku kasi maut nye.. tadah je laa hehhe...

POHPALEH BURGER said...

skg dh ok ler.. bleh je jln sane sini... sakit skit2 je dh...

meeboo said...

tulah kaih suruh gi berkebun xnok pakai kasut, degil aokme ni! oak babel ngapenye?

dah lah kena bapok paku plok nye te, aduhai mujur takde mende aokme. Kaih sian dengor jelah

POHPALEH BURGER said...

hehe doh mende tepi rumoh je.. ingtkan takyoh le sampei bekasut sakan.. nok kene.. nok kate cane lagi.. hehe nasib badan le... sib baik tak teruk....
tp ok doh ni.. doh boleh buat keje segale mende dohh..

pena rozie said...

semoga cepat sembuh yer...

POHPALEH BURGER said...

tq ;)alhamdulillah dh sembuh

armouris said...

lagi info tentang demam di SIHAT SELALU - Bagaimana Redakan Panas Demam Dengan Mudah