Monday 19 December 2011

WAD KECEMASAN

BEBERAPA MINGGU LEPAS anak kami si Haziq aku bawak ke bahagian kecemasan. taska call kate cam asma.. aku bawak le ke kecemasan.. sib baik taska tu kt dalam kawasan hospital gak.. bleh le aku bertindak dengan cepat.. So MA tu kata tanda mcm ada asma.. tp mybe bukan.. maybe kahak je..dia kate kalo tak ok lg kene bawak semula.. so far ok dah skg.. harap2 bukan asma ler.. tgk le cadangnye rabu nanti nak bawak ke pakar kanak2 kt kuantan.. tu hari 1st time gi.. gi sedut kahak.. menangis meraung-raung.. kesian sgt tengok...ibunye dah tak brapa nak tengok dh.. jengok jap2 je..tak sampai ati.. aku ler gak yang pegangnye.. ni pun masa kt kecemasan MA tu bagi sedutan nebulizer... pun meraung-raung.. tak sampai hati aku tengok.. tp nak tanak kene ler gak buat... 


Haziq memerhati kakak nurse pelatih siapkan peralatan.. 

Haaa... ni time dia sedut.. kesian doww.. meraung-raung.. 
sib baik si nurse pelatih tu mmg tolong sepanjang anak kami diberi rawatan. TQ seme.
walopun meraung.. tp bila stop tu ramai nurse pelatih main2 ngn dia.. tetap mampu tersenyum..

Cek kadar oksigen... alhamdulillah.. normal..

tengah cek suhu badan..
Ni ler mukenye lepas sedutan.. lemah je.. tak bermaya..  letih meraung lagi.. letih kene ubat lagi..


Selepas rawatan.. dalam kete.. 
alhamdulillah.. ada bait2 senyum walaupun dalam kelesuan
Kuat semangat..



Semoga takde le asma berjangkit.. biar ler aku sorang je yang ngidapnye.. 
tak sanggup rasa kalo anak2 aku kene sama...



No comments: