Thursday 8 September 2011

HARI PERTAMA

HARINI... HARI PERTAMA aku menulis semula selepas habis ramadhan.... 
dan harini gak hari pertama anak-anak aku di taska.. hehe pagi td masa bangun tdo.. sedih pun ada tgk dearang nak kene hantar ke sana.. tp nak wat camne.. nak tanak memang kene hantar gak nanti... anak sulung aku penah dah ke taska masa kt putrajaya dlu.. pastu mak mentua aku jaga lak.. adiknya ni le first time ke taska.. ye la.. tak lama lg orang umah aku dh nak stat keje.. cuti 3 bulan dia dah nak habis.. aku tak risau sgt pasal si adik tu.. sbb kecik lg.. walopun skg ni dah pandai-pandai pilih orang kalo nak pegang.. yang merisaukan aku si abang nye tu.. ye laa.. lama tu mentua aku jaga... ni umor 2 tahun baru nak hantar taska semula.. 

hehe kalo dulu masa dia kecik2 hantar taska diarang kate si abg tu ketua kelas.. sbb paling baik n senyap tak meragam... la ni dah besar.. dh kenal orang pe seme... huhuu risau gak asik menangis je nnti.. semalam masa aku gi register.. bawak ler diarang berdua ni.. si adik cam biasak ler.. buat tak tau je.. hehe bknnye dia tau pape pun lg.. si abg nye teruja.. sebab ada taman... mainan ada kawan-kawan pun ada... so dia suka.. semalam berpujuk gak nak ajak dia blk... alhamdulillah ler.. pg ni td tanya dia nak tak gi sekolah.. taska anak aku panggil sekolah.. dia kate nak.. haa ok ler tu... 

td masa aku hantar dia siap tunjuk sekolah dia.. hafal tu.. padahal baru semalam aku bawak dia pegi.. hehe masuk td takde masalah.. main2 jap.. pastu bila aku ngn orang umah aku nak kluar.. hehe siap menangis daahhh... buat tak tau je la.. dukung dek pengasuh... aku round kali kedua depan taska tu.. hehe dah senyap... takde bunyi nangis2 dah... harap2 ok ler si adik ngan abang kt situ... tghari ni ingatkan nak jengok diarang jap.. 

so far aku tengok taska ni ok... bebudak pun tak ramai satu-satu masa... hehe maklum ler.. taska hospital.. kebanyakkan mak bapak bebudak ni kan kerja shif.. tempat pun selesa.. pangasuh pun ok.. harga pun ok laa.. sabtu pun separuh hari kira waktu bekerja.. so tak kene cas tambahan.. nasib baik ler bukan staf hospital pun diarang terima... harap-harap anak-anak aku tu selesa ler dengan taska ni :)

2 comments:

chichi said...

tu la tak ada pilihan..kene kuat hati gak hanta anak kat taska..lagi pon anak2 cepat pandai bercampur dengan kawan2..

POHPALEH BURGER said...

tu la pasal... tp skg ni pagi2 mmg nangis ler kalo tinggal..