Tuesday 1 November 2011

PERTANDINGAN DESA CEMERLANG

wahhh agak lama tak bersiaran ye aku ni.. so aku stori mori ler satu citer.. 

PAGI TADI aku hadiri sesi penjurian pertandingan Desa Cemerlang peringkat daerah.. kalo ikutkan aku takde kene mengene pun sbg jkk ke ajk kg ke apetah lagi sebagai juri.. cuma sebagai sumbangan penduduk kepada kg nye aje... penghulu mintak tolong aku buatkan slide show utk presentation harini.. kalo ikutkan aku cuma siapkan slidenye je... tp dek kerana masalah2 teknikal diarang... aku siapkan seme... skali ngn print dan fotostat.. tergopoh gapah aku... mane nak kekau kedai fotostat seblm kul 10pg ... hehe.. sib baik sama sempat je... same sampai bahan2 ngn diarang sampai..

bila panel sampai.. yang terdiri dari pegawai2 dari pelbagai jabatan antaranya KEMAS, Pej Daerah, Mara, Pej Kesihatan, Pej Pendidikan Daerah, Mardi dll.. tetiba aku diarang sruh jadi juri sama... iayaa!?.. ada sorang pegawai tu tengok aku terus sruh aku jadi juri... ayat dia.. 

"haa awak pun ada sama ye... elok beno2 la tu.. jadi juri ler utk kategori IT ni... ainakan takde.. kursus.." 

erkkk!!? tetiba daa.. aku disuruh atas dasar kerja.. maklum ler boss aku yang datang  tuu hehe.. siap dia ajak ke 2 kampung lain lagi pasni.. kira ajak folo terus sampai abis jadi juri... hehe ada peluang neh.. ni kan kampung aku... sah2 aku bg markah lebihh. haha jahat otak aku jap waktu tu... tp last2 aku kate kt dia.. 

"utk kg ni takleh bos.. bias.. saya kn budak kg ni.." 

kekeke baik kan aku.. kan..kan.. (puji dirik sendirik) huhuu.. dia pun stuju ler... so balik kepada tugas asal.. tugas tak rasmi.. pun baru dilantik... tukang klik slide.. asyik next.. next je aku kene...hahhaha.. camtu pun jadi laa kan.. 

last2 utk ke kg lain pun aku tolak... ye aa.. yg gi seme boss2.. aku kuli je... hehe takpe laa... bg can ler diarang pilih.. kang aku pilih mesti kg aku nye... marah lakk diarang wahaha... selesai diarang present.. aku keblakang.. bg jkk n ajk dok tempat aku.. ye aa.. sesi soal jawab.. takde kene mengene ngn aku daa.. abis seme td.. pekena laksa... masyukkk perutt wahaha... ada pegawai yg datang td sound kt ketua kg.. kalo menang.. 10% kene bg kt aku ekekkeke.... best.. bestt.. ada gak yg tangkap aku yg buat slide tu... hahaha takpe lah.. lantak ler.. tp sebenarnye aku tak terpikir upah2 tu seme.. pe salah sesekali berbakti pd kg.. kan.. lgpun aku dh lama kluar.. bila stay kt kg ni.. mane yg bleh aku sumbang.. aku sumbang.. 

hadiahnya
1st price  RM4000
2nd price RM3000
3rd price  RM2000

dan layak keperingkat seterusnya.. negeri



No comments: