Monday 11 April 2011

SABTU LALU DAN KEJADIAN MINGGU LEPAS

TAJUK macam berkaitan.. padahal tak pun.... tp mungkin ada kaitan... hehehe.... yg pasti takde kaitan ngn kesah burger aku... sekadar ingin berkongsi...

Sabtu lalu, kul 3 petang aku n wife  memenuhi jemputan kenduri kawein adik member aku hardi di Taman Pertanian Indera Mahkota,Kuantan.. perkataan yg pertama kuar dr mulut aku... "Perghh huyoo..." hehe mane taknye... 1st time gi kenduri kawein bertemakan garden neh... gempakk je gayenye.. siap kek 5 tingkat lg tu kt tengah2 garden... menarik... menarik... satu lg yang menarik lain dari yg lain pada aku... menu dia... hahaha.. aku pun tak jangka.. sate, roti jala, mee goreng, mihun singapore, kueh2 tradisional, cendol dll..  nasi minyak, opor, gulai pe seme tarak... lain tak?? seumur hidup aku tak penah gi kenduri kawein jumpe maknan camtu... ye la ssuai ler ngn waktu jemputan tu kan... 3 ptg... kt sana jumpe ler rodong2 lain2 nye..

Pasal kejadian minggu lepas tu... masa aku isi minyak kt petronas.. geram pun ada... rasa mcm nak sound kt casher tu pun ada.... ye aa ada ke patut... dh terang2... moto besar tu ber"plat"kan no thailand... aku pun tengok ler dia isi minyak hijau ke kuning.. skali kuning daa!!!... ada ka patut... subsidi org malaysia tu... senang2 je dia bagi kt orang luar... kalo mat bangla yg jaga aku paham gak (ye aa dia bukan org msia pun... nak pedulik ape) yg ni elok2 org melayu kita... org tak bagi subsidi marah... bising.. ni dah bagi... senang2 bagi kt org luar... nak salah kt sape ni... kerajaan lg ke... ke segala mende nak dibantu.. kalo camtu aku cadang letak paling cokia pun sorang orang gomen utk jadi casher kt setiap petrol stesyen... bleh jadi wakil kerajaan utk isikan minyak... aparaa.. mende takde.. mintak.. bila dah diberi dibuang.. ada akai ka.. aku hangin je bila tgk pekerja2 petrol stesyen yang tak prihatin camni... bkn sekali dua aku tgk.. byk kali.. nak2 nuu kt negeri2 sempadan...

so kaitan yg aku dpt kaitkan... satu filem tajuk, 2 citer 2 pengarah perasaan aku kongsikan hehehehe... jgn mare haa... nnti aku citer pasal stall aku semula...

No comments: